Gossos abandonats, on van a parar?

ImprimirImprimir
Nom de l'Agrupament: 
AEiG Roc del Migdia
Demarcació: 
Baix Llobregat/ Garraf/ Alt Penedès
Municipi: 
Gavà
Categories: 
Breu descripció del projecte: 

Realització d'un servei en una gossera de Lleida amb infants de 8 a 12 anys. Realització de tasques diàries de cura amb els animals.

Desenvolupament del projecte: 

Cuidar gossos. Aquest és el servei realitzat per les unitats de Llops i Daines i Ràngers i Noies Guia de l’AEiG Roc del Migdia durant els campaments d’estiu a la Protectora d’Animals Lydia Argilés, de Lleida.

Des de la tria del tema del projecte, «Els gossos abandonats», els caps han vetllat per mantenir viva la motivació dels nois i les noies i preparar-los per fer un servei de qualitat. Mitjançant visites, reportatges, notícies de premsa i xerrades, el grup ha recopilat informació sobre protectores d’animals, abandonaments de gossos, demandes de les gosseres i dedicació de les persones que se’n cuiden. Aquest any els infants s'han implicat com mai en l’organització d’uns campaments que perceben com a molt especials.

En arribar a Lleida i després d’instal·lar-s’hi, infants i caps es preparen per la feina que els espera. Fan dos sisenes, els ‘Robins’ i els ‘Hoods’, en honor al personatge que guia el projecte, i es distribueixen les tasques que la Lydia, la responsable de la protectora, els ha fet arribar.

El primer dia a la protectora és emocionant. Primer saluden la Lydia i coneixen els gossos. N’hi ha molts i tots són diferents. Després de dinar, arriba el moment més esperat. Cada infant de la sisena dels ‘Robins’ s’endú un gos per passejar durant la tarda. Els porten al camp a córrer, cosa que esdevé una oportunitat excepcional per als animals. La sisena dels ‘Hoods’, per la seva banda, entra dins les instal· lacions i escombra els excrements que troba a terra, canvia l’aigua bruta per aigua neta, reparteix pa i pinso a les zones de menjar i dóna algunes llaminadures als gossos. Quan ha fet tota la feina encara els queda estona per jugar amb els gossos. L’endemà, les sisenes s’intercanvien les tasques a fer.

Els infants s’adapten ràpidament a la nova dinàmica. Són responsables i eficaços. Es nota que s’han preparat. Ben aviat es guanyen la confiança de la Lydia, que els veu capaços de fer tasques més delicades que requereixen cert grau d’experiència amb els animals. Per això el tercer dia els ensenya a treure puces als gossos i a desinfectar-los, operació a la qual els nens es dediquen amb paciència i cura.

El campament avança més ràpid del que ningú vol. La darrera tarda cada nen pot triar la feina a fer. Per sorpresa dels caps, la majoria escull treure paparres. Pensen que, tot i no ser la feina més divertida, és la més útil perquè sense puces ni paparres els gossos es troben millor.

Per més informació, clica aquí.

Aprenentatges que s'han donat: 
  • Sensibilitzar els infants envers els animals abandonats.
  • Conèixer la tasca que fan els centres d'acollida d'animals.
  • Adquirir coneixements sobre el tractament i la cura dels gossos.
  • Conscienciar l'entorn del fet que tenir un animal és una gran responsabilitat i que no te'n pots desentendre quan ja no t'interessa.
  • Els centres d'acollida d'animals són una bona alternativa quan una família vol tenir un animal a casa.
Descripció del servei: 
  • Ajudar en totes les tasques diàries a la gossera de la Lydia Argilés de Lleida durant els campaments d’estiu.
  • Explicar a la resta de nens i nenes i a les famílies de l’Agrupament la seva experiència conscientciant-los del compromís que cal agafar quan tens un animal a casa.
Entitats o centres que hi participen: 
  • Protectora d'animals Lidia Argilés de Lleida
Fotos i Material gràfic: